.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف یک تن مواد مخدر در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کشف بیش از یک تن مواد مخدر در نیمه نخست امسال در این استان خبر داد. 


به گزارش شمال نیوز محمد حسین کارگرنیا امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به کشف مقدار مذکور مواد مخدر در استان، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ماموران مبارزه با مواد مخدر گیلان با انجام عملیات‌های متعدد و کنترل محورهای مواصلاتی موفق به کشف یک تن و 300 کیلو انواع ماده مخدر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد با کاهش کشفیات مواجه بوده‌ایم.
وی با اشاره به کشفیات صورت گرفته در استان افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر در گیلان متعلق به تریاک با 620 کیلوگرم، حشیش با 448 کیلوگرم، هروئین با 22 کیلوگرم و 223 کیلوگرم انواع ماده مخدر بوده است.
کارگرنیا ادامه داد: در مدت مذکور تعداد هفت هزار و 420 نفر از عاملان خرید و فروش و مصرف کننده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند که از این تعداد، 97.5 درصد مردان و 2.5 درصد را زنان تشکیل می‌دادند.
وی با اشاره به متلاشی شدن باندهای مواد مخدر در گیلان خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از 40 باند فعال در امر انتقال و توزیع مواد مخدر در سطح استان شناسایی و منهدم شدند که نسبت به سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان تصریح کرد: در بخش کشفیات ماده مخدر از نوع صنعتی نیز 27 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وی این کشفیات را شامل 45 کیلو شیشه و مقادیر دیگر ماده مخدر صنعتی نامید و عنوان کرد: در کشف لابراتورها و کارگاه‌های تولید شیشه نیز با رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشتهمواجه بوده‌ایم و توانستیم 12 واحد آشپزخانه تولید شیشه و پایپ «ادوات مصرف شیشه» را شناسایی کرده و متلاشی کنیم.
کارگرنیا در باره اجرای طرح‌های عملیاتی به منظور مقابله با عاملان تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر در گیلان متذکر شد: جمع‌آوری معتادان پر خطر در شش مرحله، پاکسازی نقاط آلوده استان شش مرحله، کنترل محورهای مواصلاتی نیز شش مرحله و طرح ارتقای امنیت اجتماعی در دو مرحله از جمله اقدام‌هایی بود که در مدت مذکور به منظور مقابله با عاملان تهیه و توزیع و مصرف مواد مخدر در گیلان اجرایی شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در باره معرفی و شناساندن معضلات مواد مخدر به قشر دانش‌آموز، تصریح کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید با هماهنگی‌های به عمل آمده از طریق معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با آموزش و پرورش اقدام به تشکیل کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه برای مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان کردیم.
وی درباره ایجاد اردوگاه‌های اقامت اجباری برای معتادان در سطح استان بیان داشت: در قانون جدید ایجاد اقامتگاه‌های اجباری در مراکز استان در دستور کار قرار گرفته شده و افراد پس از دستگیری برابر دستور قضایی مجبور به حضور در این مراکز به منظور ترک اعتیاد هستند و در حال حاضر مقرر شده که با اهدای زمین و فراهم شدن بودجه توسط استاندار گیلان در دستور کار قرار گیرد.
کارگرنیا با اشاره به فقدان مراکز بازپروری برای بانوان در سطح گیلان عنوان کرد: در حال حاضر یکی از معضلات بزرگی که با آن مواجه هستیم فقدان مراکز بازپروری برای بانوان معتاد است که این افراد برای طی دوره درمان مجبور به حضور در شهرهای همجوار مانند مازندران و تهران هستند و در این زمینه پیشنهاداتی به سازمان بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارائه شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این معضل برطرف شود.
وی از فعالیت پنج مرکز اقامتی ترک اعتیاد دارای پروانه با نظارت سازمان بهزیستی گیلان خبر داد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.